,, N.: Ma plictisesc. Mereu aceiasi oameni, aceleasi gesturi, aceleasi cuvinte. Uneori imi vine sa urlu de plictiseala, de disperare. Pe urma imi trece. Uneori imi vine o pofta nebuna sa trantesc usa, sa plec, sa fug. Pe urma imi trece. […]

P.: Sunt seri cand tot cerul mi se pare pustiu, cu stele reci, moarte, intr-un univers absurd, in care numai noi, in marea noastra singuratate, ne zbatem pe o planeta de provincie, ca intr-un targ in care nu curge apa, nu arde lumina si unde nu opresc trenurile rapide… Dar sunt seri cand tot cerul fosneste de viata… cand pe ultima stea, daca asculti bine, auzi cum freamata paduri si oceane – fantastice paduri si fantastice oceane – seri in care tot cerul e plin de semne si de chemari, ca si cum de pe o planeta pe alta, de pe o stea pe alta, fiinte care nu s-au vazut niciodata, se cauta, se presimt, se cheama… […]
Aventura asta ridicola, care se numeste viata noastra, se repeta altfel, de la inceput, sub acelasi cer, dar cu alt noroc. Poate ca acolo, tot ce e aici greoi si apasator devine usor, tot ce aici e intunecat si opac devine luminos si transparent. Tot ce incercam fara sa izbutim nici pe jumatate – gesturile noastre zadarnice, visurile noastre cazute – tot ce am fi vrut sa cutezam si n-am cutezat, sa iubim si n-am iubit, tot, tot, se implineste, se simplifica, se imparte.”

(Mihail Sebastian, Steaua fara nume)

pot sa mai spun altceva? Nu… asa ziceam si eu…

p.s. e din varianta pentru bac.. dar mi`a placut textul…

Published in: on 10 February, 2010 at 18:19  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://thewildchild.wordpress.com/2010/02/10/669/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

